
Concernul american General Motors a procedat la testarea sistemului informațional, în care o mașină și semaforul pot schimba unele date. Testarea s-a desfășurat de catre inginerii de la GM din Michigan, SUA, și el însuși funcțională a primit condiționată numele V21.
Rolul celui testat masina îndeplinea modelul Cadillac CTS. Transmiterea informațiilor s-a efectuat ca la semafor la mașină, cât și în sens invers. Și informații la светофору vor fi transmise de la un vehicul se apropie de intersecție, ci la mai multe. Astfel, se formează un fel de o anumită rețea.
Acest sistem funcționează prin protocolul DSRC și are capacitatea de a lua și de a da semnalul de sute și chiar mii de masini. Raza de acțiune a rețelei este de 300 de metri.
Mai întâi de toate, acesta este un nou sistem de "comunicare" a vehiculului și de a semaforului destinat pentru securitate și ordonată a traficului la intersecții. Vehiculul se apropie de intersecție cu un astfel de "inteligent" de semafor, primește informații despre cum, după un timp, masina direct se apropie, și care în acest moment se va aprinde un semnal. În acest caz mașina primește recomandarea de a accelera sau, dimpotrivă, încetini mișcarea. De asemenea, se referă și la mașini cu caracteristici pilot, cu toate acestea, în acest caz, computerul de sine stătător să aleagă modul de viteză.
În plus, vor fi transmise informațiile, în cazul în care un fel de masina, merge înainte cu câteva mașini, a făcut frînarea de urgență. De asemenea, trimite un mesaj despre starea drumului, de starea vremii și de urgență.
Inventatorii V21 susțin că nici un fel de date sensibile atunci când funcționează un astfel de sistem nu este trecut. Chiar dacă șoferul încalcă regulile de circulație și va trece intersecție pe semnalul roșu al semaforului.